В днешния конкурентен пазар на труда привличането и подборът на най-добрите таланти се превърна в критично предизвикателство за фирми от всякакъв размер. Успехът на всяка организация до голяма степен зависи от способността ѝ да идентифицира, ангажира и задържи правилните хора. 

Ефективните стратегии за привличане и подбор на персонал са ключови за постигането на тази цел. 

Ето защо ние от Kaderabotim.bg ще ви запознаем с някои добри методи и най-добри практики за намирането на идеалния кандидат, показвайки ви и как можем да ви съдействаме в този процес.

 

3 стратегии за привличане и подбор на персонал

 

1. Изграждане на силна работодателска марка (т.н. Employer Branding)

При подбора на персонал е важно да подчертаете точно и ясно коя е вашата компания, каква е нейната мисия и какво мотивира служителите ѝ да са част от нея. По този начин ще знаете, че хората, кандидатствали за позиция във вашата фирма, наистина имат еднакви ценности с вашите и ще се впишат добре в екипа ви.

Този процес се нарича изграждане на - работодателска марка - или Employer Branding на английски език. За да привлечете правилните хора във вашата компания, е важно да им обясните какви са нейните ползи и какво ще получат те от нея. Всеки предпочита да е добре информиран, преди да кандидатства в някоя компания. Опростете този процес, като снабдите кандидатите си с основната и най-важна информация за нея и не се страхувайте да бъдете прозрачни, защото разминаването в очакванията на кандидатите и реалността, може пряко да рефлектира върху задържането им в компанията дългосрочно. 

С помощта на Kaderabotim.bg можете да изградите своя Employer Branding
(работодателска марка), като заедно с това ще намалите времето за подбор, ще повишите посещаемостта при интервю, ще намалите разходите за набиране на кандидати и ще задържите точните хора дългосрочно.

 

2. Използване на правилния канал за подбор на персонал

При подбора на персонал е важно да използваме правилния канал за тази цел. Както вече знаем, опциите са много, но как да разберем коя е най-добрата? В този случай можем или да публикуваме обявата на няколко места, или да се обърнем към агенция за подбор. Решението, което ние от Kaderabotim.bg създадохме, за да подпомогнем процеса по подбор, се нарича Jobbing.

Jobbing позволява на потребителите, регистрирали се в Kaderabotim.bg, да кандидатстват за работа директно на нашия уебсайт в компаниите, за които четат отзиви и се информират. В същото време потребителите ще бъдат таргетирани и от други подобни компании - бърз и лесен процес. Допълнителният плюс пък идва от това, че нашият уебсайт вече е свързан с платформата LinkedIn. Това означава, че всяка обява, качена на сайта Kaderabotim.bg, се визуализира в LinkedIn и започва дистрибуция и в тази мрежа.  

 

 

3. Използване на ключови данни за подбор на персонал

Данните са изключително важни с цел вземането на по-информирани решения при подбора на персонал. Те играят съществена роля при проследяването на ключовите показатели за ефективност като време и цена за наемане. Ето защо е важно да ги следите внимателно. С помощта на данните можете да разпределите ресурсите си по-ефективно и да направите работата си по-продуктивна.

Ние от Kaderabotim.bg разчитаме много на данните и работим с тях, за да гарантираме резултати. Нашите данни сочат, че чрез наша помощ времето за набиране на персонал намалява с 20%, а посещаемостта при интервю за работа се повишава с 50%. 

 

4. Задържане на идеалния кандидат

Четвъртата, бонус стратегия, която искаме да споделим с вас е, че след намирането на идеалния кандидат е време да помислим и как да го задържим в компанията. Един от основните фактори, които влияят върху това колко дълго ще се задържи даден служител в някоя фирма, е това до колко е приятна работна среда и какви възможности за растеж и развитие предлагате. Това включва: чистотата, атмосферата и безопасността в офиса, а също и баланса между личния и професионалния живот. Друг фактор, влияещ на мотивацията на служителя да се задържи на работната си позиция, е получаването на ново оборудване, защото то е пряко свързано с продуктивността и мотивацията. 

Служителите са по-лоялни към компанията си и когато в нея има добре установени процедури на работа. Хората оценяват точните, ясни и кратки процеси на работа, за които те са добре информирани. Примери в тази насока са йерархията, оценката на служителите по определена система, обучението на персонала и наличието на регламенти, които трябва да се спазват. И последни, но не и на последно място, фактори са: периодичното въвеждане на нови програми за обучение на персонала, възможността за напредък в работата и нивото на сплотеност на екипа.

Всички тези фактори влияят на това колко мотивиран ще бъде един служител да остане във вашата компания и дори да се превърне в неин посланик!

 

 

Заключение

Привличането и подборът на персонал са изключително важни за бъдещето на вашата фирма. Използвайки ефективни стратегии, можете не само да идентифицирате най-добрите таланти, но и да създадете работно място, където служителите се развиват и дават най-доброто от себе си. Изграждането на силна работодателска марка, използването на правилния канал и ключови данни за подбора на персонал са важни елементи в търсенето на таланти от най-високо ниво. Освен това е и много важно да знаете как да задържите даден кандидат, след като вече е част от вашата компания. Възприемането на тези стратегии ще ви помогне да изградите работна сила, която движи успеха на вашата организация.

 

А вие какви стратегии прилагате при намирането на идеалния кандидат? Споделете с нас в коментар под тази статия!

В нашата платформа - Kaderabotim.bg можете да научите много за работната среда в България. 

В уебсайта ни ще откриете полезна информация както за работещите, така и работодателите в България! Станете част от инициативата и нека заедно повишим информираността за пазара на труда в България!