На път ли сте да започнете нова кариера?

Искате ли промяна в текущата работа или в кариерната си реализация?

Научете още

Процесът на търсене или смяна на работа е дълъг, интензивен и сложен. По време на този етап някои аспекти са от съществено значение, независимо от работата или сферата на интереси и ние искаме да ви подкрепим да направите най-добрия избор.

Как подхождате към темата работно място?

Независимо дали сте току-що завършили в началото на пътя за намиране на мечтаната работа, искате да промените текущата си работа или имате нужда от промяна и обмисляте такава в кариерата си, ние искаме да знаете как може да се адаптирате по-лесно и да вземате информирани решения.

Ето 4-те най-важни стъпки, които препоръчваме да следвате, независимо от професионалния ви статус:

ПОТЕНЦИАЛНИ РАБОТОДАТЕЛИ

Особено важно е да сте информирани за работодателя: от сайта на компанията, социалните мрежи и пресата, както и други платформи като Kaderabotim.bg. В нашата общност ще намерите необходимата информация за етапа, в който се намирате, както от гледна точка на кандидатите, така и от гледна точка на работодателите.

Търсете компания

СЪЗДАВАНЕ НА РЕЗЮМЕТО

Автобиографията е вашата визитна картичка, така че трябва да положите всички усилия да откроите своите най-важни професионални постижения, умения, компетенции, но и мотивацията си за позицията, за която кандидатствате!

КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА РАБОТА

Когато кандидатствате за работа, важно е винаги да сте информирани с наличните обяви за работа и да кандидатствате само за тези, които отговарят на вашия профил, предоставят информацията, от която се нуждаете или където бихте могли да убедите чрез своята мотивация по време на интервюто, или по всяко време на наемането.

БЪДЕТЕ ПОДГОТВЕНИ ЗА ИНТЕРВЮТО

Успехът на интервюто се основава на предварителните усилия, положени от кандидата в етапа на информиране и кандидатстване. Представянето на интервюто включва предварително обучение по всички аспекти, които могат да направят разликата между кандидатите, но също и как кандидатът управлява напрежението от избраната форма на интервю от интервюиращия.

КАКЪВ Е ЕТАПЪТ НА ВАШАТА ПРОФЕСИОНАЛНА КАРИЕРА?

НОВА КАРИЕРА

СМЯНА НА РАБОТА

ПРОМЯНА НА КАРИЕРНИЯ ПЪТ

Всяко ново начало идва с малки или големи предизвикателства.
Наскоро завършили ли сте и искате да започнете кариера, но контекста на пандемита не ви помага?

Първата стъпка в намирането на правилната работа в началото на кариерата ви е да разберете дали завършеното образование има теоретична основа, която искате да приложите на практика и професионално. Ако нямате тази сигурност или имате съмнения относно избраната специалност след завършване на гимназия, препоръчваме ви да положите усилия сега, за да разберете колко добре би било да продължите с приложимостта на знанията, придобити на академично ниво, и ако имате нужда от помощ, да се свържете със специалисти по кариерно ориентиране.

Сигурни ли сте, че знаете за какви работни позиции искате да кандидатствате?

Текущо състояние на пазара на труда и съвети за адаптиране.

Кризата, причинена от пандемията Covid-19, се усеща по целия свят и в зависимост от мерките, прилагани във всяка страна, ограниченията засегнаха в различна степен някои индустрии, като по този начин генерираха големи несъответствия в броя на наличните работни места.

Съвети за приспособяване към пазара на труда:

Разбиране на необходимостта от баланс между работа в офис и работа от разстояние;

Социално дистанциране в офиса в баланс с благоприятен опит като служител;

Приемане и адаптиране към дигитализация според нуждите на компаниите;

Разбиране на възможността за промяна на кариерата, когато е необходимо;

Оптимизъм и отговорност на работа.

Пазарът на труда се промени, предложенията за работа и броят на реалните опции, които можете да вземете предвид при избора на кариера, са намалели. В тази ситуация е препоръчително да се намери баланса между личните желания и натиска за бързо наемане, въз основа на ясен набор от критерии. Когато става въпрос за избор на правилната работа, най-важното е от множеството критерии да изберете тези, които имат най-голямо значение.

За да направите този процес по намиране на подходящата работа възможно най-лесен, предлагаме да следвате прост план за действие:

ИНТРОСПЕКЦИЯ

ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА

РАЗБИРАНЕ НА ПРОЦЕСА НА ИЗБОР

СЪВЕТИ ЗА БЪДЕЩАТА РАБОТА:

Минали ли сте през етапите на процеса на подбор и искате да сте сигурни, че сте избрали правилната работа?

1. Разберете какво всъщност означава работата: Какви са реалните дейности и техния дял в работния график, говорете с хора, които вече са в сферата и могат да ви дадат реална и пълна информация.

2. Възможността да използвате силните си страни; Може би сте аналитични, синтетични, креативни, съпричастни, внимателни към детайлите, ясни в комуникацията и е важно да проверите дали ще се реализирате там, където може да използвате своите умения естествено, щастливо и мотивирано.

3. Възможност за учене през целия живот: Възможността за кариерно израстване е потребност, която изпитва всеки от нас, независимо от нивото на опит, умения или обучение, затова препоръчваме да изберете компанията, която може да отговори на тази нужда.

4. Договаряне на заплата: Добре известно е, че заплатата е тясно свързана с нивото на мотивация на служителя по време на работа, така че ви препоръчваме да проучите задълбочено темата, за да не повлияете на качеството си на живот, мотивацията и ентусиазма си.

5. Потвърждение на финансовата оферта: На такъв етап е важно да се изяснят перспективите за финансов растеж, в зависимост от изпълнението, и да докажете на работодателя, че сте постигнали предполагаемия план.

6. Благодарности на компанията: Важно е отношенията между служител и работодател да започват „правилно“, така че благодарственото писмо за новото партньорство само ще засили представата ви за правилен избор и ще насърчи работодателското решение за избрания кандидат.

7. Доказателство за професионализъм и сериозност: Професионалните отношения изискват доказателство, доверие и търпение от двете страни, но както работодателят, така и служителят носят отговорността това, което са предположили в процеса на подбор, да се случи с течение на времето.

8. Поставяне на цели като служител: След като свикнете с ритъма на работа, може да съставите списък с цели, които сте си поставили, за да видите дали това, което първоначално сте обещали или предположили, наистина се случва, например, след известно време може да проверите дали вие сте подходящия кандидат за желаната компания. :)

КАК ДА ПОСТИГНЕТЕ ВАШАТА ЦЕЛ ЗА ЩАСТЛИВ СЛУЖИТЕЛ НА РАБОТА?

  • Докажете, че сте професионалистът, който участва в интервюто!
  • Помолете за помощ, когато почувствате, че сте блокирали!
  • Разгледайте всички възможности за учене, достъпни за служителите!
  • Създайте прозрачни и основани на доверие отношения с всички колеги!
  • Укрепете връзката с вашия мениджър/координатор!
  • Проявете интерес към постиженията на вашите колеги дори ако нямате работа в екип!
  • Бъдете реалистични през целия процес на наемане!

БЪДЕЩА РАБОТА: В ОФИСА ИЛИ ДИСТАНЦИОННО?

Преди да кажете, че сте намерили работата, която искате, важно е да разберете дали работното ви място може да промени нещата. Вие от типа хора ли сте, които могат да се адаптират към всеки начин на работа, или е абсолютно необходимо да работите в офис или от разстояние?

Когато работната среда е различна от тази, на която сте свикнали, вашите навици също се променят. За да се превърне продуктивносттави в положително нещо, е важно да сте много организиран човек. Новата реалност на пазара на труда е начинът на работа от разстояние, така че „работното място“ става домът и служителят трябва да балансира между личния и професионалния живот.

Мислите ли, че знаете как да направите това?

РЕЛЕВАНТНИ НОВИНИ ЗА РАБОТАТА

Как да напишете имейл за ...

Разберете какво да включите в имейла, в който ще изпратите CV-то си за ...