На път ли сте да започнете нова кариера?

Искате ли промяна в текущата работа или в кариерната си реализация?

Научете още

Процесът на търсене или смяна на работа е дълъг, интензивен и сложен. По време на този етап някои аспекти са от съществено значение, независимо от работата или сферата на интереси, а ние искаме да ви помогнем да направите най-добрия избор.

Как подхождате към темата работно място?

Независимо дали сте току-що завършили в началото на кариерния си път за намиране на мечтаната работа, искате да се преквалифицирате или имате нужда от промяна и обмисляте такава в кариерата си, ние искаме да знаете как може да се адаптирате по-лесно и да вземате информирани решения.

Ето 4-те най-важни стъпки, които препоръчваме да следвате, независимо от професионалния ви статус:

ПОТЕНЦИАЛНИ РАБОТОДАТЕЛИ

Особено важно е да съберете информация за работодателя: от сайта на компанията, социалните мрежи, пресата, както и други платформи като Kaderabotim.bg. В нашата общност ще намерите необходимата информация за етапа, в който се намирате, както от гледна точка на кандидатите, така и от гледна точка на работодателите.

Търсете компания

СЪЗДАВАНЕ НА АВТОБИОГРАФИЯ

Автобиографията е вашата визитна картичка, така че трябва да положите усилия да откроите своите най-значими професионални постижения, умения и компетенции, но и мотивацията си за позицията, за която кандидатствате!

КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА РАБОТА

Когато кандидатствате за работа, е важно винаги да сте информирани за актуалните обяви за работа и да кандидатствате само за тези, които отговарят на вашия профил, съдържат информацията, която търсите, или такава, която бихте могли защитите със своята мотивация по време на интервюто или по всяко време на наемането.

БЪДЕТЕ ПОДГОТВЕНИ ЗА ИНТЕРВЮТО

Успехът на интервюто зависи от предварителните усилия, положени от кандидата в етапа на информиране и кандидатстване. Представянето на интервюто изисква предварително проучване в всички аспекти, които могат да разграничат кандидатите един от друг, но също така зависи и от това как кандидатът се справя с напрежението според формата на интервю, избрана от интервюиращия.

НА КАКЪВ ЕТАП ОТ ПРОФЕСИОНАЛНАТА СИ КАРИЕРА СТЕ ВИЕ?

НОВА КАРИЕРА

СМЯНА НА РАБОТА

ПРЕКВАЛИФИКАЦИЯ

Всяко ново начало идва с малки или големи предизвикателства.
Наскоро сте завършили и искате да започнете своя кариера, но пандемията не прави това по-лесно?

Първата стъпка в намирането на правилната работа в началото на кариерния ви път е да разберете дали завършеното образование ви дава теоретична основа, на която да стъпите и на практика. Ако не сте сигурни или имате съмнения относно избраната специалност след завършване на гимназията, препоръчваме ви да положите усилия сега, за да разберете до каква степен можете да приложите знанията, придобити на академично ниво. Ако имате нужда от помощ, можете да се свържете със специалисти по кариерно ориентиране.

Сигурни ли сте, че знаете за каква работна позиция искате да кандидатствате?

Текущо състояние на пазара на труда и съвети за приспособяване.

Кризата, причинена от пандемията COVID-19, се усеща по целия свят и в зависимост от мерките, прилагани във всяка страна, ограниченията засегнаха секторите на заетост в различна степен. Поради това се наблюдават големи разминавания в броя на отворените работни места във всяка държава.

Съвети за приспособяване към пазара на труда:

Разбиране на необходимостта от баланс между работа в офис и дистанционна работа;

Социално дистанциране в офис среда, съобразено с благоприятното преживяване за служителите;

Приемане и адаптиране към дигитализацията според нуждите на компаниите;

Разбиране на възможността за промяна на кариерата, когато е необходимо;

Оптимизъм и отговорност на работа.

Пазарът на труда се променя, предложенията за работа и броят на реалните опции, пред които се изправяте при избора на кариера, са ограничени. В тази ситуация е препоръчително да се намери баланс между личните стремежи и натиска за бързо наемане въз основа на ясен набор от критерии. Когато става въпрос за избор на правилната работа, най-важното е от множеството критерии да изберете тези, които имат най-голямо значение за вас.

За да направите процесът по намиране на подходяща работа възможно най-лесен, предлагаме да следвате този опростен план за действие:

ИНТРОСПЕКЦИЯ

ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА

РАЗБИРАНЕ НА ПРОЦЕСА ПО ПОДБОР

СЪВЕТИ при започване на НОВА РАБОТА

Минали ли сте през етапите на процеса по подбор и искате да сте сигурни, че сте избрали правилната работа?

1. Разберете какво всъщност представлява работата: Какви са реалните дейности и техното отражение в работния график, говорете с хора, които вече са в сферата и могат да ви дадат реална и пълна информация.

2. Използвайте силните си страни; Може би сте аналитични, креативни, съпричастни, внимателни към детайлите, изразявате се ясно в комуникацията си и ви е важно да разберете дали ще успеете да се реализирате там, където можете да приложите своите умения непринудено, доволно и мотивирано.

3. Учете се през през целия живот: Възможността за кариерно израстване е потребност, която изпитва всеки от нас, независимо от нивото на опит, умения или обучение, затова препоръчваме да изберете компанията, която може да отговори на тази ваша нужда.

4. Договаряйте се за заплатата си: Добре известно е, че заплатата е тясно свързана с нивото на мотивация на служителя по време на работа, така че ви препоръчваме да проучите задълбочено темата, за да не промение качеството си на живот, мотивацията и ентусиазма си.

5. Потвърдете финансовата оферта: На такъв етап е важно да се изяснят перспективите за финансов растеж, в зависимост от изпълнението на работните задължения, и да докажете на работодателя, че сте постигнали заложения план.

6. Изкажете благодарност на компанията: Важно е отношенията между служител и работодател да започват ""правилно"", така че благодарствено писмо за новото партньорство само ще засили усещането ви за правилен избор и ще оправдае решението на работодареля за избрания кандидат.

7. Докажете за професионализма и сериозността си: Професионалните отношения изискват доказателство, доверие и търпение от двете страни, но както работодателят, така и служителят носят отговорността това, което са предположили в процеса по подбор, да се осъществи с течение на времето.

8. Поставете си цели като служител: След като свикнете с ритъма на работа, можете да съставите списък с целите, които сте си поставили, за да видите дали това, което първоначално сте обещали или предположили, наистина се случва. Например след известно време може да проверите дали вие сте подходящият кандидат за желаната компания. :)

КАК ДА ПОКАЖЕТЕ, ЧЕ СТЕ УДОВЛЕТВОРЕН СЛУЖИТЕЛ НА РАБОТА?

  • Докажете, че сте професионалист, който активно участва в интервюто!
  • Помолете за помощ, когато почувствате, че сте блокирали!
  • Разгледайте всички възможности за учене, достъпни за служителите!
  • Създайте прозрачни и основани на доверие отношения с всички колеги!
  • Укрепете връзката с вашия пряк ръководител!
  • Проявете интерес към постиженията на вашите колеги дори ако нямате работа в екип!
  • Бъдете себе си по време на целия процес по наемане!

БЪДЕЩА РАБОТА: В ОФИСА ИЛИ ДИСТАНЦИОННО?

Преди да си кажете, че сте намерили работата, която искате, важно е да разберете дали работното ви място може да окаже значение. Замислете се дали сте от типа хора, които могат да се адаптират към всеки начин на работа или е абсолютно необходимо да работите в офис или от разстояние?

Когато работната среда е различна от тази, на която сте свикнали, вашите навици също се променят. За да се превърне продуктивността ви в нещо положително, е важно да сте много добре организирани. Новата реалност на пазара на труда е начинът на работа от разстояние, така че работното място става домът и служителят трябва да се научи да балансира между личния и професионалния живот.

Мислите ли, че ще успеете да се справите с това?

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ И СТАТИИ за РАБОТА

Как да напишете имейл за ...

Разберете какво да включите в имейла, в който ще изпратите CV-то си за ...