Отделът за човешки ресурси (HR) на всяка компания отговаря за различни дейности, свързани с набирането, подбора и обучението на служители. 

Задържането им се отнася до запазване на съществуващ служител във вашата организация. Това включва привличане на нови служители да се присъединят към вашата организация и задържането им. Най-важното е, че задържането на човешки ресурси работи чрез различни методи, като осигуряване на стимули, подобряване на условията на труд, предоставяне на признание и др.

 

Защо задържането на служителите е важно за вашия работодател?

 

Задържането на служители е от съществено значение, защото ви помага да постигнете няколко цели, включително:
 

Консистентно предлагане на висококачествена услуга на клиентите

Служителите, които са доволни от работата си и имат опит във вашата компания, е по-вероятно да предоставят отлично обслужване на клиентите. В резултат на това те ще помогнат за подобряване на вашата бизнес репутация.

 

Повишаване на морала на служителите

Тези, които виждат, че техните колеги също остават в компанията, е по-вероятно да останат. Освен това е по-малко вероятно да търсят причини да напуснат компанията, тъй като виждат, че колегите им имат добри намерения за текущата им компания.

 

Подобряване на производителността

Удовлетворените служители, които са щастливи от своята работа, обикновено са по-продуктивни. Преди всичко е по-малко вероятно те да напуснат работата си, отколкото когато не се чувстват на място или не практикуват това, което им харесва.

 

Как ролята на всеки HR отдел може да подобри задържането на служителите?

Един от главните приоритети на служител по човешки ресурси е да повиши броя на работници, които остават за по-дълго време в компанията ви. Един от главните фактори за това е вашият Employer Branding, а ето и още няколко начина как можете да го развиете:

 

Възползвайте се от Employer Branding решението на Kaderabotim.bg

Създайте своя Employer Branding профил, за да ви помогнем в наемането на по-квалифицирани кандидати.

Привлечете и задръжте най-добрите служители във вашата компания чрез професионално представяне на организацията, подчертаване на предимствата, които вашите служители имат, управление на онлайн репутацията и възможност за отговор на ревюта, както и преглед на ценни статистики и HR анализи.

С Employer Branding решението на Kaderabotim.bg получавате и възможност публикуване на неограничен брой обяви за работа, които автоматично се визуализират в LinkedIn, както и промотиране и популяризиране чрез реклама, която ще увеличи видимостта на бранда.

 

Поддържайте ефективен процес по наемане на служители в компанията

Не забравяйте, че процесът по наемане е едно от първите впечатления, които служителят ще има за компанията. Служителите, на които не е осигурено топло посрещане, може да не се чувстват комфортно да работят в компанията и това да повлияе на тяхното представяне в бъдеще.

 

Осигуряване на възможности за обучение

Възможностите за обучение помагат на служителите да усвоят нови умения и знания, които ще им позволят да се представят по-добре на настоящите си позиции. Предоставянето на тези възможности помага за задържането им, защото те имат какво да очакват с нетърпение след завършване на обучението.

 

Поддържайте постоянно комуникация със своите служители

Комуникацията между работодател, мениджъри и членове на екипа е от решаващо значение. Мениджърите трябва редовно да комуникират със служителите си, за да ги информират какво се случва в компанията, как се представят те и какво да очакват. В резултат на това двете страни се разбират по-добре и могат да бъдат по-продуктивни в своята работа.

 

Осигурете на вашите служители възможност за здравословен баланс между личния живот и работата им

Балансът между работа и личен живот се отнася до степента, в която служителите обичат да прекарват време със семейството и приятелите си, като същевременно могат да изпълняват задълженията си на работа. Препоръчително е всеки работодател да предлага гъвкаво работно време и да позволяват на служителите да избират своите графици, без това да пречи на работния процес.

 

Уверете се, че служителите получават подходящо възнаграждение

Въпреки че някои хора не го признават, възнаграждението е един от най-важните аспекти на работата на един служител. Заплатата трябва да отразява стойността, която служителят носи на компанията. 

 

Изградете добра фирмена култура

Като специалист в HR отдел, вашата цел е да създадете пълноценна и приятна среда за развитие и работа в компанията. Въпреки че това може да отнеме време, има много начини да започнете. Например, начинът, по който се отнасяте към хората, ще рефлектира върху компанията.

Трябва също така да се уверите, че вашата организация има ясна мисия и визия за развитие. Това помага на всички ваши колеги да знаят към какво се стреми компанията. Членовете на екипа също трябва да бъдат третирани справедливо и да им се дадат възможности за развитие, както и да доказват себе си. Когато изградите силна култура, е по-малко вероятно служителите да напуснат компанията, тъй като имат чувство за принадлежност.

 

Заключение

Вашите служители са жизнената единица на всеки бизнес. Без тях  компаниите нямаше да има причина да съществуват. Поради това специалистите по човешки ресурси играят ключова роля за осигуряването на качествени кадри и служителите да бъдат щастливи и продуктивни. 

След като приложите тези съвети, ще можете да изградите солидна основа за вашия бизнес и успешно да подобрите процента на задържане на служителите в компанията.

 

А вие по какъв начин задържате и мотивирате вашите служители? Споделете ги с нас!

В платформата Kaderabotim.bg можете да споделяте всичко за работната среда в България. 

В уебсайта ни ще откриете полезна информация както за работещите, така и работодателите! Станете част от платформата и нека заедно повишим информираността за пазара на труда в България!