Процесът по наемане и менажиране на служители е важна и сложна стъпка за всяка компания, изискваща внимателно планиране, ефективно набиране и подбор на кандидати. С напредъка на изкуствения интелект този процес може значително да се подобри и улесни без това да окаже лошо влияние на функционирането на вашия HR отдел.

Работните процеси изискват време и концентрация от страна на HR специалистите. От техните анализи и преценка зависи бъдещето на бизнеса, тъй като това, което изгражда бизнеса, е екипът, който изпълнява процесите. Но какво става, когато робот е отговорен за този процес и какво би означавало това за бизнеса? В такова време на дигитализация има ли как да се възползваме само от положителните ѝ черти? Ефективността би ли се променила и как би изглеждал процесът след такава намеса?

В тази статия ще отговорим на тези въпроси и ще разгледаме как помощта под формата на изкуствен интелект допринася за оптимизация на процеса при подбор и наемане на служители.

 

Как би се променил процесът по наемане след намесата на изкуствен интелект?

Набирането на персонал включва различни стъпки от привличане и интервюиране на кандидати до тяхното подбиране и наемане.

Начините, по които това се случва, обчаче, биха могли до голяма степен да се променят. Чудото на този век - изкуствен интелект - би могъл доста ефективно да оптимизира подбора на персонал.

Чрез възможностите за дигитализация в днешно време много от процесите биха могли да се извършват автоматично. Поверени в ръцете на изкуствен интелект, отделните етапи на процеса на подбор на кадри, биха могли да преминат доста по-бързо, безпроблемно, с много по-малко грешки. Това се отразява положително и на работния товар на всеки HR специалист.

 

5 основни процеса, в които изкуствения интелект би могъл да отмени HR специалистите

 

1. Набиране на персонал

Един от начините, по които изкуствен интелект (AI) може да се използва от всеки HR специалист, е набирането на персонал. Софтуерът за кандидатстване за работа с AI може автоматично да преглежда автобиографии и да класира кандидатите въз основа на предварително определени критерии. Това спестява време и усилия, които биха могли да се насочат на друго място. 

Освен това, анализирайки профилите в социалните медии и поведението в интернет, AI може да предостави ценна информация с цел още по-голяма релевантност при подбора на подходящи кандидати.

 

2. Оценка на изпълнението

Използването на изкуствен интелект в процеса на оценяване на представянето позволява на HR специалистите да бъдат по-обективни и безпристрастни в цялостната си оценка.

Чрез анализиране на данните за представянето, ангажираността и обратната връзка от колегите могат да се предоставят подробни доклади, които да помогнат на мениджърите да вземат информирани решения за повишение, обучение и кариерно развитие. Този подход намалява субективността и предубедеността, които са почти неизбежни в човешките взаимоотношения и доста често срещани в традиционните методи за оценка на изпълнението.

 

3. Обучение и развитие на компетентността

Изкуственият интелект играе важна роля в персонализираното обучение и развиването на умения: платформите, задвижвани от изкуствен интелект, могат да оценяват силните и слабите страни на служителите и да препоръчват подходящи програми за обучение, за да подобрят уменията им. Освен това тези системи могат да предоставят незабавна обратна връзка в реално време, което позволява на служителите непрекъснато да се учат и развиват чрез работата си.

 

4. Управление на възнагражденията

Процесът на управление на възнагражденията е сложен и отнема много време. В ера на дигитализация обаче, изкуственият интелект автоматизира изчисленията на заплатите, като гарантира точност и последователност. Освен това той анализира пазарните тенденции и представянето на служителите и предлага конкурентни пакети от възнаграждения, за да привлече и задържи талантите.

 

5. Ангажираност на служителите

Ангажираността на служителите е от решаващо значение за успеха на организацията, а изкуственият интелект може да следи показатели за ангажираност, като настроение, продуктивност и удовлетвореност от работата, като анализира данни от различни източници, включително имейли, чат и платформи на социални медии. След това тази информация може да се използва за идентифициране на области за подобрение и прилагане на стратегии за повишаване на цялостната ангажираност на служителите.

 

Заключение

Изкуственият интелект предлага много ползи за вас като HR специалист - от подобряване на процеса на набиране на персонал до повишаване на ангажираността и ефективността на служителите. 

Тъй като технологиите продължават да се развиват и светът да се дигитализира, се очаква използването на изкуствен интелект в сектора на човешките ресурси да продължи да се увеличава. За специалистите по HR обаче е важно да постигнат баланс между използването на AI и човешкия фактор, като гарантират, че технологията допълва, а не замества човешката преценка и взаимоотношения. В крайна сметка целта трябва да бъде оптимизация чрез създаването на по-ефективни и ориентирани към служителите процеси в областта на човешките ресурси, които подкрепят както организацията, така и служителите.

 

А вие използвате ли изкуствен интелект в работата ви като HR специалист? Споделете с нас!

В платформата Kaderabotim.bg можете да споделяте всичко за работната среда в България. 

В уебсайта ни ще откриете полезна информация както за работещите, така и работодателите! Станете част от платформата и нека заедно повишим информираността за пазара на труда в България!