Employer Branding-ът или работодателската марка представлява цялостния имидж на една компания в ролята си на работодател пред нейните потенциални и настоящи служители. 

Кандидатите за нова работа искат да знаят какво е вътре в организацията, преди да решат, че искат да кандидатстват или да бъдат част от нея, а настоящите служители от своя страна остават в организацията, ако мнението им бъде изслушано и зачетено. В отговор на тези потребности на бъдещите и вече съществуващите служители на компания се поражда и необходимостта от работодателска марка. 


Откъде произхожда Employer Branding?

Терминът Employer Branding (или работодателска марка) е представен публично за първи път през 1990 г. и дефиниран от Саймън Бароу и Тим Амблер в “Journal of Brand Management” през декември 1996 г. 

Тази академична статия е първият публикуван опит за тестване на техники за управление на работодателската марка върху управлението на персонал. В рамките на този документ Саймън Бароу и Тим Амблер дефинират работодателската марка като пакет от функционални, икономически и психологически ползи, които се осигуряват при назначение и се идентифицират с работодателя. 

Сега работодателският бранд е абсолютно неразделна част от бизнес стратегията на всяка компания и резонира далеч отвъд отдела по човешки ресурси и неговата функция.

5 причини защо компанията ви се нуждае от Employer Branding 

1. Ефективно онлайн позициониране в ролята на работодател

Една от най-лесните стъпки, които можете да предприемете в посока изграждане на работодателска марка започва с проучване на каналите, използвани най-често от вашите потенциални кандидати. 

Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn и други социални мрежи са много подходящи канали за споделяне на детайли и новости за компанията с вашите настоящи служители и кандидати. Присъствието на компанията ви в дигитална среда ще ви направи видими за аудиторията, а в зависимост от съдържанието, което създавате и публикувате – ще придадете повече прозрачност на работния процес за бъдещите си кандидати. 

Платформата Kaderabotim.bg е идеална за създаване на общност около вашата работодателска марка. Освен това голяма част от кандидатите търсят и четат отзиви за компанията онлайн, преди да кандидатстват за работа, а тук те намират обективни и достоверни мнения за водещите работодатели в България.


2. Улеснява набирането на нови служители

Комуникирането на ценностите и фирмената култура открито с аудиторията създава репутация на компанията онлайн в определена желана светлина. С помощта на социалните мрежи и други платформи за позициониране компанията увеличава видимостта си пред потенциалните служители и предава конкретни послания. 

В следствие на това, тези, които се припознават във вярванията и мисията на бранда, ще бъдат привлечени и сами ще осъществят контакт с вас. А в много случаи ще бъдат и точните кандидати, които търсите.

 


3. Намалява разходите за подбор 

Активното и ефективно взаимодействие на компанията с настоящите и потенциалните служители изгражда представа за компанията и определя начина, по който тя се възприема в обществото. 

Включването на настоящите служители в различни инициативи на компанията, уважението към тях, изслушването и зачитането на обратната им връзка ги кара да се чувстват ценни и значими за организацията. Доволните служители се превръщат във верни посланици на работодателската марка – най-надеждният и ефективен маркетинг инструмент за привличане на клиенти и служители. 

Привличането на нови служители по препоръка или обратна връзка от настоящи такива не натоварва бюджета на компанията и увеличава вероятността за наемане на работа.


4. Дългосрочно задържане на настоящите служители

Изграждането на работодателска марка води до повишаване лоялността на екипа и емоционално обвързване с визията и мисията на компанията. 

Служителите, които са удовлетворени от компанията, в която работят, и се гордеят със своя работодател остават по-дълго и подпомагат разпространението и популяризирането на бранда в добра светлина. 

Начинът, по който приобщавате новите служители в компанията и отношението, което показвате към тях и работата им, пряко рефлектира върху техните впечатления за бранда. Ако показвате респект и благодарност, те също ще ви ценят и ще успеете да запазите качествените кадри дългосрочно. 


5. Обратна връзка от служители, клиенти, партньори 

Вашите служители, клиенти, партньори и дори инвеститори винаги ще споделят мнението си за вас, публично онлайн или пък в по-тесни кръгове. Препоръчително е вие да имате контрол над този тип комуникация и възможност за отговор особено при споделянето на негативна обратна връзка. 

Ако имате достъп до канала, в който се случва комуникацията – например при публикуване на отзиви за бранда ви в социалните мрежи или в платформата на Kaderabotim.bg, можете да скъсите дистанцията с аудиторията си, да бъдете автентични и искрени и да повишите доверието във вас, като публикувате аргументиран отговор за тяхното оплакване или запитване.

Employer Branding решения на Kaderabotim.bg

Освен общуването с кандидатите чрез стандартните онлайн канали за комуникация (страница за кариера в уебсайта, страници в LinkedIn, Facebook, Instagram и/или Twitter), персонализираният профил в нашата платформа Kaderabotim.bg ви предоставя множество секции, които можете да попълните със снимки, новини, стажантски програми и предимства, които предлагате като работодател.

Присъствието ви в платформата влияе върху цялостното възприемане на компанията и развива работодателската ви марка чрез:

- Видими резултати, получени благодарение на съвместното партньорство
Например, увеличаване на броя на посетителите на сайта, увеличаване на посетителите на персонализирания профил на компанията и увеличаване на броя на потребителите, които я следват.

- Консистентно присъствие и запазване на актуалността към пазара на труда

- Постоянна подкрепа и съвети, които предоставяме

- Новини, ценни съвети и допълнителни функционалности

 

Ефективността на класическите кариерни платформи намалява и възниква необходимост от канал за позициониране и промотиране на работодателите, който съчетава обяви за работа, представяне на компанията и взаимодействие със служители и кандидати. 

Много български компании вече присъстват в платформата Kaderabotim.bg благодарение на отзивите, оставени от бивши или настоящи служители. Потърсете своята компания сега, персонализирайте профила си и бъдете свързани с аудиторията си.


Заключение

Работодателската марка се различава от цялостния имидж на бранда, поставяйки фокуса върху гласа на служителите на компанията. С други думи, една компания има толкова по-силен Employer Branding, колкото по-активно включва своите служители в процеса по откриване на възможности за кариера и колкото повече те промотират ценностите на компанията.

Изграждането на стратегия за работодателски бранд не бива да се подценява от работодателите, защото носи много ползи на бизнеса като намаляване на разходите за подбор на персонал и дългосрочно задържане на служителите в компанията чрез ефективно онлайн позициониране и ангажиране с аудиторията.